بنام خدا
آیا اسلام با سکس مخالف است و آنرا زشت و مذموم و حرام میداند یا نه؟
مطمئنا جواب منفی است،از نظر اسلام سکس نه تنها زشت و بد و مذموم و حرام نیست بلکه بر آن تاکید هم شده و از مستحبات میباشد تا جاییکه امام صادق(ع) آنرا یکی از لذیذترین تفریحات شمرده اند.
اما آن چیزی که زشت و مذموم و حرام است کشاندن دامنه سکس از محیط منزل به عرصه اجتماع است.
اسلام مخالف این مسئله است و همه تلاشش این است که محیط اجتماع محیطی امن و آرام باشد تا همه بتوانند با امنیت خاطر در آن حظور یابند و آنجا محیطی باشد برای ظهور و بروز استعدادهای نهفته و آشکار انسان.
از نظر اسلام انسان حیوان نیست که فقط محدود به این غریزه و چند غریزه محدود دیگر مثل خور و خواب باشد و همه وقت و تلاشش در راه رسیدن به این امور باشد بلکه انسان موجودی است با استعدادهایی بسیار بالاتر و بیشتر از این امورمانند علم آموزی ،روح عبادت و پرستش و ... که باید به همه آنها اجازه بروز و ظهور یابند و مشغول شدن بی حد و حصر و بیش از اندازه به یکی از آنها غافل شدن از دیگر امور را در پی دارد.
به همین خاطر است که اسلام سکس را به محیط منزل محدود کرده است که اگر این اتفاق بیفتد هم منزل همیشه امن و آرام است و هم اجتماع.
اگر میبینیم اسلام همجنس گرایی چه لواط (گی) و چه مساحقه(لیزبین) را به شدت مردود دانسته و آنها را جزء بزرگترین حرامهای الهی قلمداد کرده به خاطر همین اصل اساسی است که باعث تزلزل بنیان محکم خانواده میشوند و جامعه ای که خانواده در آن از هم پاشیده و متزلزل باشد اجتماع هم مطمئنا ازهم پاشیده و متزلزل خواهد شد.
آیا اسلام در بهره بردن و تمتع زن و شوهر از یکدیگر حد و حصری قایل شده است؟
باز هم جواب منفی است، اسلام و به تبع آن فقهای اسلامی تمتع زن و شوهر از یکدیگر به هر صورتی که باشد را محدود نکرده اند و زن و شوهر را در لذت بردن از یکدیگر به هر صورت که مایل بودند آزاد گذاشته اند .مگر در جاهایی که ضرر و زیانی در کار باشد مثل آمیزش در ایام عده که خداوند در آیه ۲۲۲ بقره میفرماید:(ای پیامبر از تو در مورد حیض سوال میکنند ،بگو:آن اذیت و رنجی برای زنان است در آن حالت از مباشرت با آنان دوری کنید.)
و همچنین اگر میبینیم سکس مقعدی یا سکس از عقب یا همان آنال سکس در اسلام با اما و اگر همراه است به خاطر این است که در اینجا دیگر لذت و تمتع یکطرفه میشود یکی لذت میبرد و دیگری عذاب ،در این مورد خاص هم فقها فتوایشان این است که با اجازه زن این نوع از سکس هم بلا اشکال است.
برای نمونه در زیر روایتی از پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را میاوریم که موئد همین مطلب میباشد.
حضرت میفرمایند:بهترین زنان شما آنهایی هستند که شوهر دوست و پاکدامن باشند،در خانواذه خودشان عزیز و مورد احترام ولی در برابر شوهر کوچک و تسلیم او باشند. عشق باز با شوهر و پاکدامن با بیگانه باشند....هرگاه با شوهر خلوت کردند تماما در اختیار او باشند و از لذت بردن او جلوگیری نکنند.
لازم به ذکر است که هر چند در این روایت مورد خطاب زنان هستند ولی شامل مردان هم میشود که آنها هم به فکر لذت بردن متقابل زنانشان باشند نه اینکه فقط در صدد ارضی کردن خود باشند که در این زمینه هم روایاتی وارد شده
لازم به ذکر این نکته اساسی است که اسلام توجه ویزه ای به غرور جنسی طرفین زن و شوهر دارد که اگر به غرور جنسی یکی از دو طرف یا هر دو خدشه ای وارد شود دیگر منزلی که باید محل امنیت و آرامش و سکونت باشد تبدیل میشود به محل جنگ و نزاع و درگیری .
نظر بسیاری از علماء و متخصصین خانه و خانواده این است که درصد بسیار بالایی از طلاق به نا دیده گرفتن همین اصل مهم در روابط بین زن و شوهر برمیگردد.
غرور جنسی مسئله ای بسیار حیاتی است که زن و شوهر ،خصوصا زن که یکی از وظایف مهمی که اسلام به عهده او گذاشته تمکین نمودن از شوهر است تا جایی که پیامبر (ص) میفرمایند اگر برروی شتر هم مرد تقاضای آمیزش کرد زن باید بپذیرد.
اسلام همه تلاشش این است که زن و شوهر در یک آمیزش جنسی بهره کامل را ببرند هم از لحاظ جنسی و هم از لحاظ روحی واگر نه تبعات سوء بعدی را به دنبال خواهد داشت از جمله بد اخلاقی ،نا سازگاری ،عصبانیت و ....
لذا در این مورد دستورات کافی و وافی را بیان نموده است که در زیر تعدادی از آنها را میاوریم
" امام صادق(ع)، وسائل الشیعه ج215 ص12 "
شب هنگام که شوهرتان در بستر آرمیده و منتظر آغوش گرم شماست،خود را به کاری سر گرم نکنید،زمان را طول ندهید ،مبادا همسرتان به خواب برود، چرا که زنی این چنین ،تا بیداری شوهر همواره مورد نفرین فرشتگان است.
" پیامبر اکرم(ص)، همان ص 17 "
خانمها شرم و آرزم صفت پسندیده و نیکوی شماست ،اما حیا از شوهر ،ناپسند و بیجا. بهترین شما کسی است که چون با شوهر خلوت کند ،لباس حیا از خود بیفکند و چون لباس بپوشد ،جامه ی شرم و حیا را نیز بپوشد و زیبایی ها و دل ربایی های خود را به دیگران عرضه مدارد.
" امام صادق(ع)، همان،ص14 "
شب هنگام که پرده ها فرو می افتد ، خواب بر پلک ها چیره میشود بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد،مگر آن که خویشتن را به آغوش شوهر بسپارد .باید لباس از تن به در آید ،کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید .این چنین خود را به شوهر عرضه داشته اید .
" پیامبر اکرم(ص)، وسائل الشیعه ،ج14 ،ص85 "
مرد را به حال خود بگذارید با وی در نیاویزید او را به اجبار به سوی خود نخوانید مرد نیازمند عشوه گری و طنازی است نه زور و اجبار.
" پیامبر اکرم(ص)، حلیه المتقین ،ص67 "
سخن گفتن با پروردگار لذت بخش و روح افزاست،اما وقتی شوهرتان شما را به خلوت خویش میخواند، نماز را طول ندهید و خرامان به سویش بشتابید.
" پیامبر اکرم(ص)، کافی ج 5 ص 508 "
هنگام در آمیختن با همسر خویش ،یکدیگر را ببویید ،ببوسید ،عشق بازی کنید و با سخنان محبت امیز ،عشق را به او پیش کش کنید .
" پیامبر اکرم (ص)، محجه البیضاء ،ج3،ص110 "
هنگام آمیزش چون پرندگان شتاب نکنید صبر پیشه ی خود سازید زنها نیازمند وقت بیشتری هستند مدتی نه چندان طولانی به عشق بازی بپردازید همسرتان را کاملا" آماده سازید.آمادگی دو سویه آمیزش را فرح بخش و کامل می کند.
" امام علی(ع) وسائل الشیعه ج14 ،ص83 ، امام صادق (ع) کافی ج5،ص497 "
آمیزش مکن مگر اینکه با همسرت بسیار بازی کنی و سینه هایش را آرام بفشاری چون چنین کنی آمادگی لازم را برای در آمیختن پیدا می کند .در این حالت،شهوت از صورت و چشمان او نمایان می شود و از تو همان میطلبد که تو از وی می خواهی .